راهنمای انتخاب 1 پتوی مناسب برای خرید

پتو یکی اقلام مهم مورد استفاده هست ولی نسبت به سلیقه هر شخص یا نیاز منطقه از لحاظ فصلی و جغرافیایی ممکن است موارد متفاوتی در نظر گرفته شود. مدل های مختلی از پتو هم موجود هست که به همان نسبت ممکنه قیمت و کیفیت و ابعاد و وزن اون متفاوت باشه. معمولا این روز ها دیگر پتوهای با جنس پنبه صد در صد پیدا نمیشه و همراه با الیافی مثل اکریلیک یا پلی استر ترکیب بشه.

پتو هایی که امروزه تولید می شوند، با بیشرفت تکنولوژی و صنعت از لحاظ رنگ، ابعاد، لطافت، گرما و… بیشرفت کرده اند. در ادامه مواردی تنوع این محصولات رو برای شما شرح میدهیم تا بتوانید انتخاب دقیق تری داشته باشید. همراه ما باشید…

ابعاد پتو

پتو ها معمولا به چند دسته نوزادی، نوجوان، یکنفره و دونفره تقسیم میشوند. پتوی نوزاد به صورت استاندارد دارای ابعاد 80*110 سانتیمتر و ابعاد پتوهای نوجوان معمولا 110*140 سانتیمتر میباشد که بسته به نوع پتو میتواند کمتر یا بیشتر از این اندازه باشد.

پتو های یکنفره دارای ابعاد مختلفی است ولی معمولا در اندازه 140*220 ، 150*220 و 160*220 تولید میشوند.

انواع پتوی دونفره هم از ابعاد 200*220، 180*220، 220*230 و 220*240 سانتیمتر عرضه میشوند که بسته به نوع استفاده از لحاف اندازه تخت یا فضای خانه میتوانید انتخاب درستی داشته باشید..

جنس پتو

جنس پتو بستگی دارد به نوع استفاده ای که قرار است داشته باشید. اگر پوست شما به الیاف غیر طبیعی حساسیت دارد باید از پتو هایی استفاده کنید که در آن صد در صد پنبه به کار برده شده است که قیمت آن در بازار بسیار بالا است، اگر در مناطق سردسیری زندگی میکنید پیشنهاد ما به شما پتو های پشمی است ولی این نوع پتو لطافت ندارد و مقداری زبر است. درصورتی قصد دارید از پتو بعنوان تزئین مبل یا تخت استفاده کنید، پتو های بافتی بهترین گزینه است که به آن شال مبل هم گفته میشود.

اگر میخواهید به مسافرت بروید باید پتوی سبک و کم حجم تری انتخاب کنید که پتو های مسافرتی از جنس پلی استر بسیار لطیف و سبک هستند. پتو های دولایه نمونه دیگری از انواع پتو است که معمولا دوطرف آن از طرح های مختلفی شکیل میشه ولی متاسفانه به دلیل این که بین دو پتو از چسب استفاده میشه ممکن است بعد از چند با شستشو ماندگاری چسب ضعیف شود و شکل زیبای خود را حفظ نکند. انواع دیگری در بازار موجود است ولی اکثرا شامل همین موارد میشوند.

بیشتر پتو هایی که در حال حاضر درحال تولید است پلی استر پنبه و اکریلیک است. و همچنین اکثر پتو های گروه صنعتی شادیلون از جنس پلی استر درجه یک میباشد که علاوه بر لطافت و نرمی خوبی که دارد نسب به گرمای بسیار خوبی که در خود نگهداری میکند وزن آن هم سبک است.

طرح و رنگ پتو

برای انتخاب طرح و رنگ پتو طرح های مختلف و متنوعی در بازار موجود است و گروه صنعتی شادیلون برای تمام سلیقه ها طرح های بروز و مختلفی تولید میکند که بسته به نوع رنگبندی وسایل منزل یا اتاق خواب میتوانید پتوهای طرح دار یا تک رنگ در رنگ ها و طرح های مختلف با طرح های برجسته متنوع خرید داشته باشید.

همیشه سعی کنید پتویی که انتخاب میکنید رنگ آن ثابت باشد تا در شستشو دچار مشکل نشوید. و این پتو های قابل شستشو باشد، توجه داشته باشید که برای انتخاب طرح پتو بهتر است از طرح ها و یا رنگ های استفاده کنید که بیشتر به شما آرامش بدهد، بد نیست در مورد روانشناسی رنگ ها برای خوابیدن مطالعه ای داشته باشید چون در صورت توجه به آن در دراز مدت اثر خوب روی خواب را متوجه خواهید شد همچنین مخصوصا در طرح هایی که برای فرزندان خود انتخاب میکنید دقت و وسواس کافی داشته باشید و از طرح های آرامش بخش انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب پتوی مناسب برای خرید
پتوی دونفره شادیلون

قیمت پتو

پتو هایی که در بازار موجود است دارای قیمت های مختلفی است، که جنس، ابعاد، وزن و نوع برند آن قیمت محصول را تعیین میکند. ولی از آنجایی که پتو یکی از محصولاتی است که در خانه بسیار زیاد مورد استفاده است و برای مدت طولانی از آن بهره می برید بهتر است بیشتر به موارد دیگر مثل نوع استفاده توجه کنید نه قیمت آن. ولی در هر صورت نسبت به انواع مختلف قیمت های مختلفی وجود دارد که سلیقه شما را شامل شود.

برند پتو

برند های مختلفی از پتو در بازار موجود میباشد و هرکدام به دلیل استفاده از دستگاهها و تکنولوژی های مختلف دارای کیفیت های متفاوتی هستند. توجه داشته باشید که هر کارخانه پتو های درجه یک، درجه یک و نیم، درجه دو و… تولید میکنند و دارای نام های مختلفی هستند. پس در هنگام خرید حتما از فروشنده بپرسید این پتو درجه یک است یا خیر.

در نهایت برای انتخاب پتوی مناسب سلیقه شما مهم ترین اصل است و نکته آخر در هنگام خرید اطمینان حاصل کنید که پتو لطیف باشد، وزن آن بسیار مهم است، ثابت بودن رنگ از نکات اصلی انتخاب پتو است و اینکه پتوی انتخابی شما پرز ندهد.

طرح های انواع پتوی شادیلون

راهنمای انتخاب 1 پتوی مناسب برای خرید

راهنمای انتخاب پتوی مناسب برای خرید

انتخاب پتوی مناسب برای خود